Mapa portalu: Centrum > Wiadomości |
|
Wiadomość Przyszłość ulicy Lwowskiej: dwupoziomowe skrzyżowanie, pod nim pociąg- To kamień milowy w zakresie poprawy powiązań komunikacyjnych wewnątrz miasta – mówi Piotr Przytocki o podpisanym 9 listopada porozumieniu między PKP Linie Kolejowe a Miastem Krosnem. Porozumienie zakłada budowę dwupoziomowego skrzyżowania w ciągu ulic Lwowskiej, Piastowskiej i Hallera, pod którym przejadą pociągi. Prace ruszą jednak dopiero za kilka lat. Porozumienie podpisano w Urzędzie Marszałkowskim w Rzeszowie. Dotyczy ono wspólnej realizacji projektu mającego usunąć problemy komunikacyjne na skrzyżowaniach układu drogowego z linią kolejową nr 108 na terenie Krosna. Zawarto je pomiędzy PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. a Miastem Krosnem, przy udziale Województwa Podkarpackiego. Dokument zakłada rozbudowę części ul. Lwowskiej, stanowiącej fragment Drogi Wojewódzkiej nr 991 w Krośnie oraz rewitalizację linii kolejowej nr 108, wraz z wykonaniem robót polegających na obniżeniu niwelety torów na odcinku około 2 km. Ma to umożliwić powstanie skrzyżowania dwupoziomowego w ciągu ulic Lwowskiej, Piastowskiej i Hallera. W praktyce oznacza to, że przejazdy kolejowe na tych ulicach zostaną zlikwidowane, a pociąg będzie przejeżdżał pod drogą. - Porozumienie jest kamieniem milowym, jeśli chodzi o poprawę powiązań komunikacyjnych. Dla Krosna jest to rozwiązanie, które usprawni komunikację wewnątrz miasta i sprawi również, że linia kolejowa w obrębie miasta będzie poprawiała szybkość komunikacji – przekonuje prezydent Krosna Piotr Przytocki. Wyeliminowanie zatorów drogowych, które powstają w czasie przejazdu pociągu w miejscu skrzyżowania drogi z linią kolejową i nierzadko sięgają DK28, to nie wszystko. Jak przekonuje magistrat, projekt znacząco poprawi stan infrastruktury drogowej na odcinku DW nr 991 od skrzyżowania z DK nr 28 do ul. Niepodległości, na którym pojawią się nowe rozwiązania komunikacyjne, miejsca parkingowe i strefa zieleni. Budowa dwupoziomowych skrzyżowań zwiększyć ma także bezpieczeństwo pieszych i kierujących. Z porozumienia zadowolone jest także PKP, bowiem przejazd pociągów pod drogą zmniejszyć ma koszty funkcjonowania linii 108, a jednocześnie pozwolić na zwiększenie tonażu przewożonych towarów z 1500 ton do 2500 ton. - Dzięki tej inwestycji nastąpi poprawa infrastruktury kolejowej, skróci się czas i poprawi komfort przejazdu – zapewnia Włodzimierz Żmuda, członek zarządu PKP PLK. - Realizacja tego zadania, w połączeniu z planowaną budową łącznicy kolejowej pomiędzy liniami nr 106 i 108, mającej na celu maksymalne skrócenie czasu podróży pociągiem pomiędzy Rzeszowem a Krosnem i całą południową częścią naszego województwa, przyczyni się do poprawy efektywności transportu kolejowego – przekonują strony porozumienia. Przedsięwzięcie ma być współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Projekt w części drogowej wyceniony został wstępnie na kwotę około 10 mln złotych, natomiast koszt dodatkowych prac związanych z obniżeniem niwelety torów oszacowano na kwotę około 40 mln zł netto. Jak czytamy na stronie Urzędu Marszałkowskiego porozumienie zakłada, że PKP PLK S.A zleci do wykonania dokumentację projektowo-budowlaną rewitalizacji linii nr 108 z obniżeniem niwelety torów, a Miasto Krosno pokryje koszt dokumentacji w zakresie dotyczącym przekroczenia linii kolejowej wiaduktem drogowym w ciągu ulic Lwowskiej, Piastowskiej i Hallera w Krośnie. Roboty prędko jednak nie ruszą. Piotr Przytocki ocenia, że prace budowlane rozpocząć się mogą w latach 2020-2021. - Najpierw powstać musi studium wykonalności projektu, ponieważ to, czym dysponujemy na razie, to analiza przedstudialna. To porozumienie jest więc i dla nas, i dla kolei podstawą do wszczęcia prac projektowych. Ale pamiętajmy, że zanim powstał pierwszy metr kwadratowy asfaltu na obwodnicy, przygotowania do jej przebudowy trwały 6 lat – przypomina Piotr Przytocki. Zobacz też w archiwum portalu: (2016-11-13/16:44:48) |
Wyszukiwarka
|
Partnerzy portalu: | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Informacje | | Wiadomości • Archiwum • Prognoza pogody |
Kultura | | Wydarzenia kulturalno-rozrywkowe • Archiwum • Terminarze kin: Sokół, artKino |
Krosno | | O mieście • Samorząd |
Internet | | Katalog lokalnych stron |
Komunikacja internetowa | | Tablica ogłoszeń • Opinie • Czat • Kartki elektroniczne |
Informator: | | Finanse • Pizza na telefon • Dania na telefon • Rozkłady: MKS, PKS, PKP, busy • Policja • Książka telefoniczna |
Kupuj: | | Bilety |
Archiwum wydarzeń specjalnych | | Biennale Lnu 2002 • Wybory samorządowe 2002, 2006, 2010, 2014 • Flash mob • Galicja Blues Festival: 2004, 2005, 2006, 2007 • Biennale Fotografii o Krośnie 2000-2005 • Zabytki poprzemysłowe Podkarpacia • Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy 2005 • Wyprawy rowerowe 2005 • Zlot 4x4 2004-2006 • Plebiscyt na najpopularniejszego sportowca Krosna - 2005-2008 • Górskie Zawody Balonowe 2000-2009 • Kartki z wakacji 2003-2006 |
Krośnieński Portal Internetowy Krosno24.pl. Istnieje od 2002 r. Wydawcą portalu jest firma SpeedArt.
Uproszczona wersja portalu na telefon komórkowy: www.krosno24.mobi
Kontakt z redakcją: e-mail - redakcja@krosno24.pl, tel. 13 493 44 44
Nowości / Zespół / Prywatność / Prawa autorskie / Oglądalność portalu / Patronat medialny /
Reklama / Kontakt / Więcej