Mapa portalu: Centrum > Wiadomości |
|
Wiadomość Rozbudowa ul. Wisze: nowa droga będzie z betonuW maju ruszy zapowiadana od dłuższego czasu rozbudowa ul. Wisze. Droga będzie szersza, z nową, betonową nawierzchnią oraz chodnikiem i ścieżką rowerową po bokach. Prace potrwają do czerwca 2018 roku i kosztować mają 6,5 mln zł. ![]() Najpierw kilka lat próśb o rozbudowę, a potem spory wokół jej planów. Za rok mieszkańcy ul. Wisze będą już jednak jeździć nową drogą Rozbudowa położonej na Zawodziu ul. Wisze to jedna z najbardziej wyczekiwanych przez mieszkańców inwestycji. To wąska, wysłużona droga, której modernizacja ruszyć miała jeszcze w 2014 roku. Aby powstać mógł nowy, szerszy i bezpieczniejszy pas drogi Miasto dokonać musiało częściowego przejęcia 136 nieruchomości. Mieszkańcy rozumieli potrzebę odstąpienia kawałków swoich posesji, jednak ich wątpliwości wzbudziły przewidziane w projekcie remontu ulicy rozwiązania. Najwięcej kontrowersji wzbudził plan podniesienia drogi na niektórych jej fragmentach, w najniższym miejscu nawet o 3,2 metra, oraz sposób uregulowania płynącego w rejonie ulicy potoku Ślączka. Mieszkańcy kilku posesji uważali, że po podniesieniu niwelety drogi, woda zalewać będzie znajdujące się znacznie niżej działki. Co więcej, zmiana profilu terenu wiązałaby się z koniecznością gruntownej przebudowy zjazdów do domów. - Nie zgadzamy się na to! – protestowali. - To oznacza dewastację wjazdów - kostki, drzewek, palisady. Ciężko będzie w zimie wjechać i wyjechać – argumentowali. Za niebezpieczny uznali także plan zarurowania Ślączki na długości około 80 metrów, obawiając się zamulania rur i problemów z ich drożnością. Magistrat uspokajał i zapewniał, że rozbudowę zaplanowano zgodnie z wymogami, przy uwzględnieniu zaleceń przeciwpowodziowych dla tej części miasta. Niemniej jednak, projekt skierowano do konsultacji z Podkarpackim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych w Rzeszowie, po których wprowadzono w nim zmiany, m.in. na półkilometrowym odcinku drogi obniżono niweletę o wartości od 0 do około 1,3 m. Zakres przewidzianych ze tę kwotę prac obejmuje przede wszystkim poszerzenie i wymianę nawierzchni ulicy na długości ponad 1,7 km, budowę ścieżki rowerowej oraz chodnika, przebudowę zjazdów indywidualnych i publicznych oraz przebudowę lub budowę urządzeń odwadniających, zabezpieczających skarpy i nasypy, urządzeń sieci teletechnicznej, energetycznej oraz kanalizacji. ![]() Nowa nawierzchnia wykonana zostanie z betonu wałowanego. Takie rozwiązanie ma wiele zalet, z poprawą trwałości i bezpieczeństwa na czele, przekonuje magistrat W ramach inwestycji powstanie też kilka nowych zatok autobusowych, a istniejące zostaną przebudowane. Trzy lata temu one także stanowiły punkt sporny. Według mieszkańców były zbędne, zajmując tylko teren. Magistrat uważał jednak, że ich budowa zwiększy bezpieczeństwo i upłynni ruch. - Zatoki autobusowe są wyposażeniem drogi, które wpisuje się w szeroki zakres działań podejmowanych przez nas w ramach organizacji publicznego transportu zbiorowego na terenie Miasta – uzasadnia dzisiaj potrzebę ich budowy Joanna Sowa, rzecznik magistratu. Rozbudowa ul. Wisze potrwa ponad rok. Jak informują urzędnicy, prace rozpoczną się w maju, a ich planowane zakończenie to połowa czerwca 2018 roku. Zobacz, jak obecnie jeździ się ul. Wisze: Zmodernizowana ulica będzie nie tylko szersza, ale także jaśniejsza. To za sprawą betonu wałowanego, z którego wykonana zostanie nawierzchnia nowej drogi. - Ta technologia zbliżona jest do układania nawierzchni z betonu asfaltowego – tłumaczy Joanna Sowa. - Zrealizowano w niej już kilka inwestycji, m.in. przebudowę ul. Żniwnej, zatoki autobusowe przy DK 28, czy zatoki autobusowe przy ul. Żwirki i Wigury. Jej zastosowanie na ul. Wisze spowodowane było przede wszystkim tym, że ulica narażona była na okresowe podtopienia. Według rzeczniczki zaletami zastosowania betonu wałowanego są większa trwałość drogi (okres gwarancji i rękojmi udzielony przez wykonawcę robót to aż 14 lat), jasny kolor poprawiający widoczność na jezdni, lepsze, przekładające się na krótszą drogę hamowania parametry szorstkości oraz brak efektu koleinowania nawierzchni. - Jedyną uciążliwością przy zastosowaniu tej technologii jest dłuższy okres dopuszczenia do użytkowania ulicy po ułożeniu nawierzchni, który w przypadku nawierzchni betonowych wynosi około 3 dni – uprzedza o tylko niektórych czekających na mieszkańców ul. Wisze utrudnieniach. Zobacz też w archiwum portalu: (2017-05-04/11:48:03) |
Wyszukiwarka
|
Partnerzy portalu: | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Informacje | | Wiadomości • Archiwum • Prognoza pogody |
Kultura | | Wydarzenia kulturalno-rozrywkowe • Archiwum • Terminarze kin: Sokół, artKino |
Krosno | | O mieście • Samorząd |
Internet | | Katalog lokalnych stron |
Komunikacja internetowa | | Tablica ogłoszeń • Opinie • Czat • Kartki elektroniczne |
Informator: | | Finanse • Pizza na telefon • Dania na telefon • Rozkłady: MKS, PKS, PKP, busy • Policja • Książka telefoniczna |
Kupuj: | | Bilety |
Archiwum wydarzeń specjalnych | | Biennale Lnu 2002 • Wybory samorządowe 2002, 2006, 2010, 2014 • Flash mob • Galicja Blues Festival: 2004, 2005, 2006, 2007 • Biennale Fotografii o Krośnie 2000-2005 • Zabytki poprzemysłowe Podkarpacia • Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy 2005 • Wyprawy rowerowe 2005 • Zlot 4x4 2004-2006 • Plebiscyt na najpopularniejszego sportowca Krosna - 2005-2008 • Górskie Zawody Balonowe 2000-2009 • Kartki z wakacji 2003-2006 |
Krośnieński Portal Internetowy Krosno24.pl. Istnieje od 2002 r. Wydawcą portalu jest firma SpeedArt.
Uproszczona wersja portalu na telefon komórkowy: www.krosno24.mobi
Kontakt z redakcją: e-mail - redakcja@krosno24.pl, tel. 13 493 44 44
Nowości / Zespół / Prywatność / Prawa autorskie / Oglądalność portalu / Patronat medialny /
Reklama / Kontakt / Więcej