Mapa portalu: Centrum > Wiadomości |
|
Wiadomość Czy będą nas lepiej obsługiwać?Urząd Miasta w Krośnie jako trzeci urząd w województwie zdobył certyfikat jakości ISO 9001:2001. Według teorii i zapewnień, obsługa petentów przez urzędników ma być coraz lepsza, a działania całego Urzędu skuteczniejsze. ![]() Jednym z efektów wprowadzenia norm ISO jest pojawienie się na urzędowych korytarzach takich poradników interesanta. Poradniki mają pomóc w załatwieniu urzędowych spraw Czym w ogóle jest ISO? ISO to Międzynarodowa Organizacja Normalizacyjna. Wyznacza ona międzynarodowe normy m.in. zarządzania jakością. Wdrażanie tych norm pomaga firmom i instytucjom osiągać lepsze efekty w prowadzonej działalności. Norma ISO 9000:2001 to tzw. System Zarządzania Jakością. Wdrożenie tego systemu ma spowodować, że firma czy instytucja będzie tak projektowała swoje działania, żeby robić rzeczy właściwe we właściwy sposób. W przypadku Urzędu chodzi m.in. o efektywniejszą realizację zaplanowanych działań. Władze miasta podkreślają, że „zdobycie certyfikatu nie jest celem samym w sobie, jest to początek drogi do rozwoju i dalszego usprawniania pracy Urzędu Miasta Krosna”. Czy wprowadzenie tych norm jest jakimś obowiązkiem? - Nie. Mogliśmy wprowadzić jedynie zasady pewnych procedur i postępowania, ale zdobycie certyfikatu ISO jest dowodem jakości dla zewnętrznych podmiotów, np. inwestorów, i ma też charakter promocyjny – twierdzi Krzysztof Smerecki, Sekretarz Miasta. Wkrótce na Urzędzie ma zostać zawieszona tablica informująca o zdobytym certyfikacie. W ramach wdrożonych norm, Urząd Miasta chce do końca 2006 r. m.in.: • utworzyć duże biuro obsługi interesantów • wdrożyć kodeks etyczny dla pracowników Urzędu • utworzyć sieć tablic informacyjnych zapewniających skuteczny dostęp mieszkańców do informacji • rozwiązać problemu parkingów na ul. Staszica • wdrożyć elektroniczny obieg dokumentów • umożliwić mieszkańcom załatwianie niektórych spraw przez Internet. Wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością i przygotowanie do audytu certyfikacyjnego (czyli kontroli, czy system działa sprawnie i skutecznie) trwało w Urzędzie ponad 1,5 roku. Wprowadzenie norm kosztowało ponad 30 tys. zł. Certyfikat jest ważny przez 3 lata - później Urząd musi się ponownie o niego starać. Normy ISO w Urzędzie Miasta były jedną z obietnic wyborczych Piotra Przytockiego. W województwie podkarpackim normy ISO wprowadziły do urzędów jeszcze tylko 2 inne miasta: Jasło i Tarnobrzeg. (2005-09-06/05:12:01) |
Wyszukiwarka
|
Partnerzy portalu: | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Informacje | | Wiadomości • Archiwum • Prognoza pogody |
Kultura | | Wydarzenia kulturalno-rozrywkowe • Archiwum • Terminarze kin: Sokół, artKino |
Krosno | | O mieście • Samorząd |
Internet | | Katalog lokalnych stron |
Komunikacja internetowa | | Tablica ogłoszeń • Opinie • Czat • Kartki elektroniczne |
Informator: | | Finanse • Pizza na telefon • Dania na telefon • Rozkłady: MKS, PKS, PKP, busy • Policja • Książka telefoniczna |
Kupuj: | | Bilety |
Archiwum wydarzeń specjalnych | | Biennale Lnu 2002 • Wybory samorządowe 2002, 2006, 2010, 2014 • Flash mob • Galicja Blues Festival: 2004, 2005, 2006, 2007 • Biennale Fotografii o Krośnie 2000-2005 • Zabytki poprzemysłowe Podkarpacia • Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy 2005 • Wyprawy rowerowe 2005 • Zlot 4x4 2004-2006 • Plebiscyt na najpopularniejszego sportowca Krosna - 2005-2008 • Górskie Zawody Balonowe 2000-2009 • Kartki z wakacji 2003-2006 |
Krośnieński Portal Internetowy Krosno24.pl. Istnieje od 2002 r. Wydawcą portalu jest firma SpeedArt.
Uproszczona wersja portalu na telefon komórkowy: www.krosno24.mobi
Kontakt z redakcją: e-mail - redakcja@krosno24.pl, tel. 13 493 44 44
Nowości / Zespół / Prywatność / Prawa autorskie / Oglądalność portalu / Patronat medialny /
Reklama / Kontakt / Więcej