Mapa portalu: Centrum > Wiadomości |
|
Wiadomość UPiWN: rozwiążmy problem parkowania w śródmieściuUnia Przedsiębiorców i Właścicieli Nieruchomości (UPiWN) chce rozwiązać problem miejsc parkingowych w śródmieściu. Organizacja ta zaproponowała konkretne propozycje, które przedstawiono w formie mapy geodezyjnej i symulacji komputerowej. Unia chce teraz przedyskutować propozycje z mieszkańcami Krosna. Na mieście pojawią się wkrótce plakaty z mapką - opinie będzie można zgłaszać m.in. w naszym portalu. Publikujemy szczegóły proponowanych rozwiązań. Projekt konsultowany był już z reprezentantami Policji, Straży Miejskiej oraz Straży Pożarnej. Również Rada Dzielnicy Śródmieście zaakceptowała proponowane rozwiązania. Prezydentowi Miasta spodobała się wstępnie propozycja, a szczegóły omawiane będa na jednym z najbliższych posiedzeń Zarządu Miasta. Projekt tworzono w oparciu o następujące zasady: 1. Zniesienie znaków zakazu ruchu przy wjeździe na teren starówki
2. Maksymalizacja miejsc parkingowychDrugą zasadą przyjętą przy opracowywaniu, była maksymalizacja miejsc parkingowych, poprzez właściwe oznakowanie znakami drogowymi (pionowymi) o możliwości parkowania, jak również znakami na nawierzchni (poziomymi) o jego sposobie. Ten sposób zorganizowania miejsc parkingowych gwarantuje optymalne wykorzystanie przestrzeni parkingowych oraz daje gwarancję zachowania niezbędnego porządku. Najpoważniejszym problemem starówki jest permanentny brak miejsc parkingowych. - Dlatego, w swoim projekcie, wskazujemy maksymalnie wiele miejsc, na których można zorganizować parkingi, jak również miejsca, które przy zgodzie właścicieli wskazanych działek, można byłoby do tego celu wykorzystać - wyjaśnia Józef Guzik. Symulacja komputerowa tego problemu wykazuje, że przy dobrze zagospodarowanym terenie ilość miejsc parkingowych na starówce powinna pokryć potrzeby w tym zakresie.
3. Utrzymanie dotychczasowego jednokierunkowego przejazdu przez miasto, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa i bezkolizyjnościW projekcie proponuje się utrzymanie dotychczasowego kierunku przejazdu przez miasto, przy zachowaniu ruchu jednokierunkowego, uznając jako trzecią zasadę fakt, że ruch jednokierunkowy jest jedynym rozwiązaniem, które gwarantuje największą przepustowość i bezkolizyjność, szczególnie w miejscach przestrzennie ograniczonych. ![]() Proponuje się przejazd przez rynek po stronie wschodniej i zachodniej – z uwzględnieniem skrętu w prawo wzdłuż polikliniki i wjazd w ulicę Piłsudskiego (patrz mapa – pkt 1). Propozycja ta podyktowana jest względami bezpieczeństwa – przejazd tylko ul. Zjazdową do ul. Podwale może stać się w niektórych warunkach (zwłaszcza zimą) niemożliwy i niebezpieczny (śliska nawierzchnia, duże nachylenie zjazdu, gabaryty samochodu, bardzo niebezpieczny wjazd na ul. Podwale). Po stronie wschodniej proponuje się przejazd na dotychczasowych zasadach.
Obie te propozycje (przejazd pod polikliniką oraz zawracanie na wydzielonej części płyty rynku) spotkały się z pełną aprobatą i pochwałą ze strony podinspektora Krzysztofa Cząstkiewicza z KMP – Wydz. Ruchu Drogowego, zwłaszcza w aspekcie bezpieczeństwa i bezkolizyjności przejazdów. Proponujemy dopuścić do wjazdu na płytę rynku, poza samochodami specjalnymi, również samochody dostawcze w pobliże miejsc dostawy towarów, w czasie niezbędnym do rozładunku towaru i załatwienia formalności. Warunek powyższy jest konieczny do spełnienia dla normalnego funkcjonowania handlu i usług. Wszędzie gdzie to możliwe powinien być zachowany trzymetrowy pas dla przejazdu wozów specjalnych straży pożarnej, jak również umieścić na parkingach informacje, że w razie zagrożenia pożarowego samochody tam zaparkowane mogą być odholowane przez odpowiednie służby. Także wszelkie zapory na drodze ograniczające poruszanie się pojazdów muszą być łatwe w demontażu – wniosek st. kpt. Mariusza Mazura – Państwowa Straż Pożarna. 4. Stworzenie projektu parkowania i opłat za parkowanie, jako podstawy do tworzenia funduszu rewitalizacji starówkiRzeczą niebagatelną dla przyszłości Krosna, a zwłaszcza starówki, jest tworzenie funduszu na rzecz jej rewitalizacji. Fundusz taki byłby utworzony z opłat za parkowanie w centrum miasta, które byłoby w całości oznaczone jako strefa parkowania. W związku z tym przy wjeździe na ul. Sienkiewicza proponuje się zamontowanie dwóch bramek wjazdowych (na obu pasach ruchu – przepis prawny) oraz bramek wyjazdowych na ul. Zjazdowej – jednej i na ul. Piłsudskiego – dwóch (dwa pasy ruchu) – sugestia KMP Wydz. Ruchu Drogowego. Bramki na wjeździe i wyjeździe, wyposażone w sygnalizację świetlną (światło czerwone i zielone) jako świetlny znak drogowy, byłyby podstawą do zatrzymania lub przepuszczenia pojazdu – propozycja zaakceptowana przez kom. Marka Toropolskiego. Bramka wjazdowa (na ul. Sienkiewicza) byłaby miejscem wydania kierowcy bloczka z oznaczeniem godziny wjazdu. Natomiast bramki wyjazdowe (na ul. Zjazdowej i ul. Piłsudskiego) w oparciu o wydany bloczek, byłyby punktem kontroli czasu pobytu pojazdu w strefie parkowania, w których jednocześnie pobierano by opłaty. Proponowana organizacja pobierania opłat i wolnego przejazduStaromiejska strefa parkowania winna być: Z opłat zwolnieni powinni być: Fundusze w ten sposób zgromadzone mogłyby być wyodrębnione na koncie „rewitalizacja starówki”, jako podstawa do ubiegania się o dofinansowanie z unijnych funduszy pomocowych, dla realizacji wymienionego wyżej programu rewitalizacji starówki krośnieńskiej.
Oczywiście projekt winien być skonsultowany z prawnikami, tak aby zasady pobierania opłat zgodne były z obowiązującym prawem. Powyższy projekt był konsultowany z reprezentantami: Policji, Straży Miejskiej oraz Straży Pożarnej. - Zostały w nim również uwzględnione wszystkie uwagi obywateli miasta i w naszym przekonaniu porządkuje on zasady ruchu samochodowego na starówce i uwzględnia interesy wszystkich zainteresowanych stron. Mamy nadzieję, że tak zrealizowany projekt sprawi, że centrum Krosna – starówka stanie się miejscem przyjaznym dla każdego, kto będzie chciał w nim bywać. Liczymy również na to, że taka organizacja ruchu i parkingów uaktywni ruch turystyczny, ożywi starówkę, a w szczególności rynek, co wpłynie na wizerunek Krosna i stworzy ekonomiczną perspektywę funkcjonowania miasta w tym miejscu - stwierdził Józef Guzik, Prezydent Unii Przedsiębiorców i Właścicieli Nieruchomości w Krośnie. Drodzy Czytelnicy! Co sądzicie o proponowanych rozwiązaniach? Swoje opinie, komentarze, uwagi możecie zgłaszać tutaj lub bezpośrednio na adres UPiWN: upiwn@pro.onet.pl. Zapraszamy do dyskusji. (2002-06-13/01:08:42) |
Wyszukiwarka
|
Partnerzy portalu: | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
Informacje | | Wiadomości • Archiwum • Prognoza pogody |
Kultura | | Wydarzenia kulturalno-rozrywkowe • Archiwum • Terminarze kin: Sokół, artKino |
Krosno | | O mieście • Samorząd |
Internet | | Katalog lokalnych stron |
Komunikacja internetowa | | Tablica ogłoszeń • Opinie • Czat • Kartki elektroniczne |
Informator: | | Finanse • Pizza na telefon • Dania na telefon • Rozkłady: MKS, PKS, PKP, busy • Policja • Książka telefoniczna |
Kupuj: | | Bilety |
Archiwum wydarzeń specjalnych | | Biennale Lnu 2002 • Wybory samorządowe 2002, 2006, 2010, 2014 • Flash mob • Galicja Blues Festival: 2004, 2005, 2006, 2007 • Biennale Fotografii o Krośnie 2000-2005 • Zabytki poprzemysłowe Podkarpacia • Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy 2005 • Wyprawy rowerowe 2005 • Zlot 4x4 2004-2006 • Plebiscyt na najpopularniejszego sportowca Krosna - 2005-2008 • Górskie Zawody Balonowe 2000-2009 • Kartki z wakacji 2003-2006 |
Krośnieński Portal Internetowy Krosno24.pl. Istnieje od 2002 r. Wydawcą portalu jest firma SpeedArt.
Uproszczona wersja portalu na telefon komórkowy: www.krosno24.mobi
Kontakt z redakcją: e-mail - redakcja@krosno24.pl, tel. 13 493 44 44
Nowości / Zespół / Prywatność / Prawa autorskie / Oglądalność portalu / Patronat medialny /
Reklama / Kontakt / Więcej