|
Mapa portalu: Centrum > Wiadomości |
|
Wiadomość Call center zlikwidowane, 140 osób bez pracyWspółpracująca z firmą Orange agencja zwolniła około 140 pracowników call center w Krośnie. Są rozgoryczeni, z dnia na dzień znaleźli się na bruku. W ich sprawie próbował interweniować prezydent Krosna. Orange Customer Service, czyli call center przy ul. Podwale przestało funkcjonować. Z dniem 1 kwietnia z pracą pożegnało się około 140 pracowników. Ich praca polegała na dzwonieniu do potencjalnych klientów w całej Polsce, zajmowali się telemarketingiem, przedstawiali oferty. Byli zatrudnieni przez zewnętrzną agencję na podstawie umowy o pracę tymczasową. - Normalnie umowy przedłużano na rok, pół roku, od pewnego czasu przedłużano je na miesiąc. Coś już było nie tak - opowiadają zwolnieni pracownicy (chcą pozostać anonimowi). Mimo wszystko zwolnienia wszystkich zaskoczyły. - Zostaliśmy zwolnieni z godziny na godzinę. Nikt tego się nie spodziewał. Sami koordynatorzy jeszcze we wtorek szkolili się w Krakowie jak przyjmować nowych pracowników, a na drugi dzień wszyscy zostali zwolnieni. Wzburzenie wywołał też sam sposób rozwiązania umowy: - Normalnie przyszliśmy pracować, wzięto nas na wielką salę, kazali nam przestać dzwonić - relacjonuje jedna ze zwolnionych pracownic. - Powiedziano nam, że "Krosno" jest likwidowane. Kazano nam podpisać wypowiedzenia, nie mieliśmy nic do gadania. - Potraktowali nas jak jakieś bydło, zamykając około 50 osób w pokoju dopóki nie podpiszą wypowiedzeń - w mocniejszych słowach opisuje inny były pracownik. Koleżanka dodaje, że podobny los spotkał centra w innych miastach, m.in. w Nowym Sączu i Elblągu. Zwolnieni są rozgoryczeni, szczególnie że ci najlepsi nie mogli narzekać na płacę. - Jak na warunki Podkarpacia potrafili dobrze zarobić, utrzymywali się z tego - podkreśla jedna z pań. W siedzibie w Krośnie nikt z przedstawicieli Orange nie zabiera głosu w tej sprawie, odsyłają do rzecznika w centrali. Maria Piskier z Biura Prasowego Orange Polska tak odpowiada na pytanie o zwolnienie tak licznej grupy: - W Krośnie spółka OCS nie zatrudniała żadnych pracowników, a jedynie korzystała ze świadczenia usług przez firmy trzecie. Z dniem 1 kwietnia 2014 r. OCS zaprzestała zamawiania tych usług, o czym z odpowiednim wyprzedzeniem firmy wcześniej je świadczące były uprzedzone. Jednocześnie informuje, że w Krośnie nie jest planowane rozwijanie usług callcentrowych dla podmiotów z grupy Orange. W sprawie zwolnień interweniować próbował prezydent Krosna. - Jest to dla mnie niezrozumiałe. To była jedna z najlepszych grup telemarketingowych w Polsce, osiągała doskonałe wyniki - komentuje Piotr Przytocki. Pisma w tej sprawie skierował do zarządu Orange Polska. Czytamy w nich m.in.: - “(...) zwracam się z prośbą o zmianę decyzji w tej sprawie i rozważenie lokalizacji Centrum Kompetencji na terenie Miasta Krosna. Istniejące tutaj zasoby ludzkie, majątkowe i organizacyjne z pewnością stanowią duży potencjał rozwojowy Firmy Orange, który zasługuje na wykorzystanie. Niezwykle silną stroną krośnieńskiego Oddziału są pracownicy — elokwentne, pełne energii i zaangażowania osoby, które miałem okazję osobiście poznać. Ich kompetencje i doświadczenie w branży, a także skuteczność potwierdzona wysokimi wynikami pracy, to bardzo cenny, strategiczny kapitał.” Prezydent przypomniał ponadto, że w Krośnie koszty prowadzenia działalności gospodarczej są znacznie niższe niż w większych miastach w kraju - głównie ze względu na konkurencyjne koszty pracy i stawki, a nawet zwolnienia z podatku od nieruchomości. Zaoferował także pomoc w rozwiązaniu ewentualnych problemów, które utrudniają funkcjonowanie oddziału firmy w Krośnie, zabiegał o osobiste spotkanie z przedstawicielami Orange. (2014-04-08/08:40:12) |
Wyszukiwarka
|
| Partnerzy portalu: | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
| Informacje | | Wiadomości • Archiwum • Prognoza pogody |
| Kultura | | Wydarzenia kulturalno-rozrywkowe • Archiwum • Terminarze kin: Sokół, artKino |
| Krosno | | O mieście • Samorząd |
| Internet | | Katalog lokalnych stron |
| Komunikacja internetowa | | Tablica ogłoszeń • Opinie • Czat • Kartki elektroniczne |
| Informator: | | Finanse • Pizza na telefon • Dania na telefon • Rozkłady: MKS, PKS, PKP, busy • Policja • Książka telefoniczna |
| Kupuj: | | Bilety |
| Archiwum wydarzeń specjalnych | | Biennale Lnu 2002 • Wybory samorządowe 2002, 2006, 2010, 2014 • Flash mob • Galicja Blues Festival: 2004, 2005, 2006, 2007 • Biennale Fotografii o Krośnie 2000-2005 • Zabytki poprzemysłowe Podkarpacia • Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy 2005 • Wyprawy rowerowe 2005 • Zlot 4x4 2004-2006 • Plebiscyt na najpopularniejszego sportowca Krosna - 2005-2008 • Górskie Zawody Balonowe 2000-2009 • Kartki z wakacji 2003-2006 |
Krośnieński Portal Internetowy Krosno24.pl. Istnieje od 2002 r. Wydawcą portalu jest firma SpeedArt.
Uproszczona wersja portalu na telefon komórkowy: www.krosno24.mobi
Kontakt z redakcją: e-mail - redakcja@krosno24.pl, tel. 13 493 44 44
Nowości / Zespół / Prywatność / Prawa autorskie / Oglądalność portalu / Patronat medialny /
Reklama / Kontakt / Więcej


















