|
Mapa portalu: Centrum > Wiadomości |
|
Wiadomość All red na Niepodległości - ŻółkiewskiegoMają się skończyć problemy z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniu Niepodległości, Żółkiewskiego, Korczyńskiej i Prochownia. Źle funkcjonowało sterowanie światłami za pomocą detekcji wideo, teraz w asfalcie umieszczono pętle indukcyjne – to one będą wychwytywać nadjeżdżające pojazdy i dawać im zielone światło. ![]() Ruchem pojazdów będą teraz sterować pętle indukcyjne. Zastosowano tzw. system "all red" - jeśli nie ma samochodów, pali się czerwone światło, jeśli są - włącza się zielone. Taki system funkcjonuje już na skrzyżowaniu ulic: Sikorskiego, Wojska Polskiego i Bohaterów Westerplatte Sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Niepodległości, Żółkiewskiego, Korczyńskiej i Prochownia (dodatkowo także ul. Krętej) pojawiła się w 2011 roku. Niemal od początku były problemy. Światła miały być sterowane za pomocą wideodetekcji, czyli kamer umieszczonych na masztach nad poszczególnymi pasami ruchu. - W przypadku tego skrzyżowania ten sposób nie sprawdził się – przyznaje magistrat. Zdarzało się, że na którymś z pasów nie włączało się zielone światło. Kierowcy stali na czerwonym nawet kilka cykli zmiany świateł, a dla nich zielone się nie zapalało. Kłopoty pojawiały się zarówno w dzień, jak i w nocy i na różnych kierunkach. Problemem stały się także zainstalowane na prośbę mieszkańców światła przy wyjeździe z ul. Krętej. Zielone miało palić się tylko wtedy, gdy ktoś z ulicy Krętej chciał wyjechać, ale okazało się, że paliło się nawet wtedy, gdy samochodu na Krętej nie było. Po tych problemach, wielu próbach ich rozwiązywania, sygnalizacja działała jako stałoczasowa. - Skrzyżowanie jest rozbudowane, dwa pasy ruchu obok siebie, przez co mogło dochodzić do wzbudzeń sygnalizacji przez pojazdy, które przejeżdżały obok. Był też problem z kontrastem, w okolicy jest sporo drzew – tak problemy z wideodetekcją tłumaczyli urzędnicy. Teraz wprowadzono inny sposób zarządzania światłami. W asfalt zatopiono pętle indukcyjne, które będą wykrywać nadjeżdżające samochody. W nawierzchni wycięte zostały milimetrowe ścieżki, a do nich włożono kable. Potem wyżłobienia zalano masą. Zastosowano system „all red”, który zakłada, że gdy w rejonie skrzyżowania nie ma ani jednego pojazdu, wszystkie kierunki mają czerwone światło. Jeśli na którymś pasie pojawi się auto, zostanie wychwycone przez czujnik, który od razu ma dać mu zielone światło. Prawdopodobnie nowy system zacznie funkcjonowanie od poniedziałku (8.12). Jak tłumaczą w urzędzie, w godzinach szczytu różnica może nie być bardzo odczuwalna, choć ze względu ma małą liczbę pojazdów często pomijane będą cykle na ulicach Prochownia i Krętej. A dzięki temu mniej czekać będą kierowcy na innych pasach. Dotąd na tych ulicach światło zielone pojawiało się bez względu na to czy samochody tam były czy nie. Jak informuje Joanna Sowa, rzecznik prasowy urzędu – wbudowanie pętli indukcyjnych zostało wykonane w ramach gwarancji obejmującej instalację sygnalizacji na tym skrzyżowaniu. (2014-12-09/06:50:15) |
Wyszukiwarka
|
| Partnerzy portalu: | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() | ![]() |
| Informacje | | Wiadomości • Archiwum • Prognoza pogody |
| Kultura | | Wydarzenia kulturalno-rozrywkowe • Archiwum • Terminarze kin: Sokół, artKino |
| Krosno | | O mieście • Samorząd |
| Internet | | Katalog lokalnych stron |
| Komunikacja internetowa | | Tablica ogłoszeń • Opinie • Czat • Kartki elektroniczne |
| Informator: | | Finanse • Pizza na telefon • Dania na telefon • Rozkłady: MKS, PKS, PKP, busy • Policja • Książka telefoniczna |
| Kupuj: | | Bilety |
| Archiwum wydarzeń specjalnych | | Biennale Lnu 2002 • Wybory samorządowe 2002, 2006, 2010, 2014 • Flash mob • Galicja Blues Festival: 2004, 2005, 2006, 2007 • Biennale Fotografii o Krośnie 2000-2005 • Zabytki poprzemysłowe Podkarpacia • Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy 2005 • Wyprawy rowerowe 2005 • Zlot 4x4 2004-2006 • Plebiscyt na najpopularniejszego sportowca Krosna - 2005-2008 • Górskie Zawody Balonowe 2000-2009 • Kartki z wakacji 2003-2006 |
Krośnieński Portal Internetowy Krosno24.pl. Istnieje od 2002 r. Wydawcą portalu jest firma SpeedArt.
Uproszczona wersja portalu na telefon komórkowy: www.krosno24.mobi
Kontakt z redakcją: e-mail - redakcja@krosno24.pl, tel. 13 493 44 44
Nowości / Zespół / Prywatność / Prawa autorskie / Oglądalność portalu / Patronat medialny /
Reklama / Kontakt / Więcej




















