Będzie co oglądać. KDK proponuje spektakle klasyczne i sztuki nowoczesne w formie i treści, przedstawienia dla dzieci, młodzieży i dorosłej publiczności, zabawne i bardziej poważne. - Na Spotkaniach Teatralnych będziemy mogli zobaczyć gorące jeszcze spektakle, których premiery odbywają się tuż przed, bądź nawet w trakcie trwania naszej imprezy - podkreśla KDK.

W tym roku Spotkania poszerzyły się o prezentacje lokalnych teatrów OFF-owych [alternatywnych, autorskich]. Specjalnie dla tego typu grup zorganizowano I Krośnieńskie Spotkania Teatrów OFF-owych. Szczegółowy program publikujemy tutaj.

Poniżej natomiast prezentujemy program XXVI KST.


ŚLUBY PANIEŃSKIE - Aleksander Fredro

4 listopada (wtorek)
godzina 18.00, spektakl dla młodzieży - godzina 12.00

Rewelacyjny, jeszcze gorący spektakl znanego i lubianego mistrza komedii polskiej w gwiazdorskiej obsadzie. Komedia z dziewiętnastego wieku połączona z muzyką bluesową to absolutny hit. Mimo, iż już jesień, a wieczory długie i zimne to w sercach wiosna i maj.

„...Dziewiętnastowiecznego utworu mistrza polskiej komedii, znanego wszystkim, nie trzeba ani przedstawiać ani polecać. W kameralnej przestrzeni zaadaptowanej przez Teatr Ochoty, mimo iż klasyka brzmi bardzo współcześnie.

Standardy jazzowe i bluesowe przenoszą widza w nostalgiczny klimat tęsknoty za miłością. Miłosne szaleństwo szerzy się za sprawą (oczywiście zakochanego po uszy) Gustawa, przewrotnie i diabelsko inteligentnie ujawniającego prawdziwe uczucia i pragnienia bohaterów sztuki. A my ... rozbawieni, marzymy o szczęściu, jakie hrabia Fredro umiał wyobrazić sobie na scenie”.

Teatr Ochoty – Warszawa
Reżyseria, scenografia, opracowanie muzyczne: Tomasz Mędrzak Występują: Małgorzata Bogdańska, Joanna Jędryka, Agnieszka Sitek, Tomasz Mędrzak, Janusz Bukowski, Bohdan Łazuka, Robert Ostolski, Witold Pyrkosz
Premiera: 27 września 2003 r.

Cena biletu: 20 zł (normalne) i 15 zł (ulgowe - uczniowie i studenci)


SPRZEDAM DOM, W KTÓRYM JUŻ NIE MOGĘ MIESZKAĆ - według Bohumiła Hrabala

8 listopada (sobota)
godzina 18.00

Po co słowa, skoro mowa serca jest taka prosta,
po co jeszcze słowa, skoro myśli jak stada białych sów zlatują się naprzeciw z gałęzi.
Twoja dusza wcześniej mi powie, nim słowo wyjdzie z ust.

"...Suniemy przez pełen odpustowych żaróweczek korytarz. W pokoju po prawej, w klatce, za szybą, wije się półnaga niewiasta. W toalecie żółtej strużce naszej przyświeca niebieskie światło, a gdzieś w sufitu otuchy nam dodaje Marsz Radetzky'ego. Idziemy, patrzymy na wiszące na ścianach zdjęcia jakichś wiecznych wędrowców. Suniemy, czytamy ręcznie napisane frazy Hrabala. Idziemy, suniemy tak, jak oni, tam na scenie sunąć będą, gdy my na widowni zasiądziemy. Siedzimy już, a oni tam na pociąg czekają..."
Paweł Głowacki, Dziennik Polski

"Nad... spektaklem Jerzego Zonia unosi się ten sam zapach borówkowego wina, a także jasnego piwa... w tej woni jest pełen uroku hrabalowski świat, w którym ludzkie życie odmierzane jest kolejnymi przystankami pociągu jadącego pod specjalnym nadzorem. (...) Świat bohaterów Hrabala pozostawionych przez Boga na pastwę losu i udających się w podróż zwaną życiem"
Magda Huzarska, Gazeta Krakowska

"...Skoro tak trudno wypowiedzieć na głos słowa Hrabala z zachowaniem tego, co u niego najważniejsze, to może grać go w milczeniu? (..) Barak, w którym mieści się Teatr KTO, przemienił się w przestrzeń z Hrabalowskiego snu. Mamy więc biurko pisarza – punkt skupu surowców wtórnych i przeszkloną gablotę, w której leży lekko roznegliżowana dziewczyna z „Pociągów pod specjalnym nadzorem”. W tej przestrzeni piątka aktorów opowiada językiem gestu, ruchu i teatralnego symbolu o rytuałach życia i śmierci. Pomyślałem, że ten milczący spektakl jest najoryginalniejszym sposobem wyrażenia przekonania o niepowtarzalności dykcji Hrabala"
Marek Mikos, Gazeta Wyborcza

"Zdarzenie, to (...) opowieść o życiu od narodzin aż po kres, operująca niewielką ilością rekwizytów, grana w kameralnej przestrzeni, przejmująca, bo prawdziwa, bez zbędnego patosu i nadęcia. Kilka scen zapamiętam na długo ze względu na ich plastyczne piękno, całość na zawsze jako zawieszone w korytarzu sentencje wielkiego czeskiego pisarza".
Andrzej Sikorowski, Dziennik Polski

"Opowiastka o rodzinie bez słów. (...) Siadamy w niedużej sali. Scena też nie jest wielka. Ciemno. Nadjeżdża pociąg. Gdy przyjechał, scena się rozświetla: widzimy ludzi staroświecko, przedwojennie ubranych, czekających na stacji wśród waliz i kufrów. Z tych kufrów będą budowane różne przestrzenie. Ludzie grać będą różne role..."
Joanna Targoń, Gazeta w Krakowie

„Jeśli chodzi o ludzkość, nie mam żądnych złudzeń: ten świat jest do szaleństwa piękny, nie żeby był, ale ja go tak widzę.”

Opracowanie muzyczne, scenariusz i reżyseria: Jerzy Zoń Choreografia: Grażyna Srebrny-Rosa (Meksyk), Marta Zoń (Francja, Włochy), Bartosz Cieniawa (Rosja) Kostiumy Zofia de Ines Aktorzy: Grażyna Srebrny-Rosa, Marta Zoń, Jacek Buczyński, Bartosz Cieniawa, Robert Maciej, Maria Wąsik Fotosy: Witold Siemaszkiewicz Dźwięk: Andrzej „Czoper” Czop Światło: Jerzy „Lisek” Lisowski

Cena biletu: 15 zł (normalne) i 12 zł (ulgowe - uczniowie i studenci)


Czar Pana Twardowskiego

13 listopada (czwartek)
godzina 10.00 - spektakl dla młodzieży

Cena biletu: 6 zł


FERDYDURKE - według Witolda Gombrowicza

15 listopada (sobota)
godzina 18.00, spektakl dla młodzieży - godzina 11.00

"Ferdydurke" uznano za jedno z najważniejszych wydarzeń teatralnych w Polsce ostatniej dekady oraz najlepszą adaptację sceniczną dzieła Gombrowicza.

Zespoły otrzymały 17 nagród w tym Fringe First na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Edynburgu, Grand Prix Opolskich Konfrontacji Teatralnych "Klasyka Polska", Grand Prix Festiwalu Małych Form Teatralnych w Rijece, Nagrodę za Zbiorową Kreację Aktorską podczas Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego MESS w Sarajewie oraz Nagrodę za kreowanie nowej formuły teatru na Międzynarodowym Festiwalu "Kontakt" w Toruniu.

Zespoły dwukrotnie odbyły tournee po Stanach Zjednoczonych, prezentując "Ferdydurke" między innymi w prestiżowym nowojorskim teatrze Off-Off Broadway - "Raw Space", "City Garage Theatre" w Los Angeles, "Arts Bank Theatre" w Filadelfii oraz w Salt Lake City, Yale University, Princeton University. Największy rozgłos zdobyły prezentacje w legendarnym teatrze "La MaMa" Ellen Stewart na Off-Off Broadway w Nowym Jorku.

Teatr Provisorium i Kompania „Teatr”
Reżyseria: Janusz Opryński, Witold Mazurkiewicz Występują: Jacek Brzeziński, Witold Mazurkiewicz, Jarosław Tomica, Michał Zgiet Scenografia: Jerzy Rudzki Opracowanie muzyczne: Borys Somerschaf

Cena biletu: 15 zł (normalne) i 12 zł (ulgowe - uczniowie i studenci)


PANNA JULIA - według Augusta Strindberga

16 listopada (niedziela)
godzina 18.00

Jeden z najgłośniejszych utworów Augusta Strindberga; intrygująca historia oparta na autentycznym wydarzeniu opisanym przez prasę.

Akcja “Panny Julii” rozgrywa się w trakcie nocy świętojańskiej. Młoda arystokratka Julia kokietuje służącego. Początkowo wyniosła, w miarę upływu czasu zaczyna coraz odważniej prowokować mężczyznę. Gdy wreszcie mu się oddaje, niespodziewanie dochodzi do zmiany ról. Teraz służący pogardza Julią. Charakterystyczny dla twórczości Strindberga motyw walki płci występuje przeciw normom społecznym. Tu jednak silny mężczyzna dominuje nad lekkomyślną i rozpieszczoną kobietą.

Fascynująca i wnikliwa opowieść o destrukcyjnej sile namiętności, o ukrytych ludzkich obsesjach, o miłości tłumionej społecznymi normami, o odwiecznej walce płci i o roli kobiety również we współczesnym świecie.

W roli Julii występuje Maria Seweryn młoda, bardzo utalentowana aktorka znana z wielu ról filmowych (m.in. „Pół żartem, pół serio”, „Julia wraca do domu”) i teatralnych (m.in. „Norway.today”, „Polaroidy”). Rolę Jana zagra Grzegorz Artman znany ze współpracy z Piotrem Cieplakiem i Piotrem Tomaszukiem. Spektakl reżyseruje Piotr Łazarkiewicz reżyser filmowy (m.in. „Odjazd”, „Pora na czarownice”) “i teatralny („Norway.today.”, „Lombard”).

Premiera spektaklu odbędzie się 13 listopada 2003 r. w Teatrze im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie.

Reżyseria: Piotr Łazarkiewicz Scenografia: Katarzyna Sobańska Aktorzy: Maria Seweryn (gościnnie), Katarzyna Słomska, Grzegorz Artman

Cena biletu: 15 zł (normalne) i 12 zł (ulgowe - uczniowie i studenci)


CANTIGAS DE SANTA MARIA - według pieśni Alfonsa X Mądrego

18 listopada (wtorek)
godzina 18.00

Scenariusz spektaklu został utworzony z pieśni Alfonsa X el Sabio, króla Kastylii, opiewających o cudownej ingerencji sił nadprzyrodzonych w losy bohaterów poszczególnych opowieści. „Cantigas de Santa Maria” to zbiór 450 pieśni, poświęconych kultowi Marii Panny i dokonywanych za jej sprawą cudów. Pieśni te zostały uznane za perłę średniowiecznej literatury muzycznej. Ów splot sacrum i profanum, mistyczności i ludyczności sprawiły, iż gigantycznym zbiorem utworów zainteresował się Adam Kwaśny, szef reaktywowanego przez Instytut Sztuki Teatru 38 z Krakowa. Teatru słynnego niegdyś z eksperymentalnych inscenizacji romantycznych tekstów i oryginalnych, jak również kontrowersyjnych inscenizacji klasyki.

Prapremiera odbyła się 14 marca 2002 roku w Teatrze Kameralnym we Wrocławiu, w ramach 23 Przeglądu Piosenki Aktorskiej. Krakowska premiera miała miejsce 5 kwietnia w Teatrze 38 w Krakowie.

„Pomysł na spektakl rewelacyjny: ubrać buntowniczego rockera w kardynalską purpurę i dać mu do zaśpiewania średniowieczną poezję religijną. Maleńczuk wziął sobie zadanie do serca i do oryginalnych tekstów Alfonsa X Mądrego napisał trzy – znakomite apokryficzne kantygi.
„Cantigas de Santa Maria”, klejnot XIII wiecznej kastylijskiej poezji potraktował bardzo współcześnie, bez udawania, że potrafi śpiewać muzykę dawną. To wspaniale robiła Wanda Laddy z towarzyszeniem genialnie grających artystów, skupionych specjalnie do tego projektu wokół krakowskiego Teatru 38. Bombardy, viola da gamba, fidel i inne instrumenty wzorowane na średniowiecznych oryginałach, do tego bardzo mocny, rytmiczny elektroniczny podkład – po prostu uczta dla uszu”.
Adam Domagała, Gazeta Wyborcza

„... Kto, znając biografię wykonawcy, miałby obawy albo nadzieję, że występ Maleńczuka ma skandalizujący posmak, ten się zawiedzie. Postać, którą gra, rysowana jest bardzo delikatnymi środkami. Widzimy jedną noc z jej życia – noc rozmyślań, wahań i rozterek. Ten mężczyzna to siedzący w swojej bibliotece Alfons X i jednocześnie człowiek współczesny – rozdarty między osiągnięciami nauki, chęcią uczestniczenia w życiu publicznym a przemożną siłą zwrócenia się ku temu, co niepojęte. (...)
Śpiew Maleńczuka w tym spektaklu jest zwycięstwem rozważnej interpretacji nad szaloną ekspresją. Tutaj panuje skupienie na tekście , prostota.”
Marek Mikos, Gazeta Wyborcza

„To karkołomne połączenie wody z ogniem dało rewelacyjny efekt! Na zaproszenie krakowskiego teatru 38 Maciej Maleńczuk, muzyk niepokorny, podjął próbę wykonania zupełnie dla siebie nowego stylistycznie repertuaru. W spektaklu gra Alfonsa X el Sabio, XIII-wiecznego króla Kastylii i śpiewa jego kantyczki do Maryi. Średniowieczna muzyka Alfonsa X poraża współczesnym brzmieniem... Słuchając jej trudno uwierzyć, że powstała ponad dziewięć wieków temu... Te niezwykłe utwory o możliwości odwracania pozornie nieuniknionego losu, o uleczonych kalectwach, odrastających rękach i ukaranych niegodziwościach, są sugestywnym opisem nieprzewidywalnego świata.”
Opr. Gazeta Wyborcza

Scenariusz i reżyseria: Adam Kwaśny Scenografia: Michał Urban Ruch sceniczny: Marta Pietruszka Światło: Zbigniew Szaraczyński Dźwięk: Wojciech Gruszczyński Wykonawcy: Maciej Maleńczuk, Wanda Laddy (śpiew, hrotta), Paweł Iwaszkiewicz (bombardy, flety), Paweł Muzyka (viola da gamba), Jakub Leonard Rutkowski (perkusja)

Cena biletu: 15 zł (normalne) i 12 zł (ulgowe - uczniowie i studenci)


Bilety do nabycia w KDK - Krosno, ul. Kolejowa 1, tel. 432 09 97

.jpg"/>
Ustaw Krosno24.pl jako strona startowa Zaloguj się
Kanał YouTube Ogłoszenia Wasze galerie Wizytówki firm
Filmy
(261)
Anonse
(19)
Foto
(17585)
Firmy
(108)
Krosno24.pl - Krośnieński Portal Internetowy
Kartki  elektroniczne Katalog Czat Opinie
Kartki
(112)
Strony
(774)
Czateria
(52)
Opinie
(483817)

Mapa portalu: Centrum > Wiadomości kulturalno-rozrywkowe

Ostatnio:

Do lutego: Nowe wystawy czasowe w CDS

Centrum Dziedzictwa Szkła zaprasza na wystawy "Afterthoughts" w Piwnicach Przedprożnych oraz "Oblicza polskiego szkła współczesnego" w sali wystawowej w budynku głównym przy ul. Blich 2.

Szczegóły...

9.11-12.01: ''Od kołyski aż po grób. Dzieciństwo'' - tradycje rodzinne krośnian, część I

"Cztery pory życia - od kołyski po grób. Tradycje rodzinne krośnian w XX w. Dzieciństwo" - pierwsza odsłona cyklu wystaw w Piwnicach PodCieniami (Rynek 5) do obejrzenia już od czwartku 9 listopada 2017. Rozpoczęcie wernisażu o godz. 18:00. Ekspozycja będzie czynna do 12 stycznia 2018.

Szczegóły...

18.12: ''Klimakterium... i już'' - spektakl komediowy

18 grudnia 2017 (poniedziałek) o godz. 19:00 w Regiopnalnym Centrum Kultur Pogranicza (ul. Kolejowa 1) odbędzie się spektakl komediowy "Klimakterium... i już" w obsadzie aktorskiej znanej z popularnych filmów i seriali. Bilety: 75 zł.

Szczegóły...


Archiwum:

  • Pełne archiwum wszystkich wiadomości kulturalnych
  • Wiadomość

    4-18.11: XXVI Krośnieńskie Spotkania Teatralne

    Legendarne Spotkania Teatralne powracają! Krośnieński Dom Kultury przygotował tej jesieni bogatą ofertę repertuarową. - Chcemy by każdy mógł znaleźć coś dla siebie - mówią organizatorzy XXVI KST.

    KSTBędzie co oglądać. KDK proponuje spektakle klasyczne i sztuki nowoczesne w formie i treści, przedstawienia dla dzieci, młodzieży i dorosłej publiczności, zabawne i bardziej poważne. - Na Spotkaniach Teatralnych będziemy mogli zobaczyć gorące jeszcze spektakle, których premiery odbywają się tuż przed, bądź nawet w trakcie trwania naszej imprezy - podkreśla KDK.

    W tym roku Spotkania poszerzyły się o prezentacje lokalnych teatrów OFF-owych [alternatywnych, autorskich]. Specjalnie dla tego typu grup zorganizowano I Krośnieńskie Spotkania Teatrów OFF-owych. Szczegółowy program publikujemy tutaj.

    Poniżej natomiast prezentujemy program XXVI KST.


    ŚLUBY PANIEŃSKIE - Aleksander Fredro

    4 listopada (wtorek)
    godzina 18.00, spektakl dla młodzieży - godzina 12.00

    Rewelacyjny, jeszcze gorący spektakl znanego i lubianego mistrza komedii polskiej w gwiazdorskiej obsadzie. Komedia z dziewiętnastego wieku połączona z muzyką bluesową to absolutny hit. Mimo, iż już jesień, a wieczory długie i zimne to w sercach wiosna i maj.

    „...Dziewiętnastowiecznego utworu mistrza polskiej komedii, znanego wszystkim, nie trzeba ani przedstawiać ani polecać. W kameralnej przestrzeni zaadaptowanej przez Teatr Ochoty, mimo iż klasyka brzmi bardzo współcześnie.

    Standardy jazzowe i bluesowe przenoszą widza w nostalgiczny klimat tęsknoty za miłością. Miłosne szaleństwo szerzy się za sprawą (oczywiście zakochanego po uszy) Gustawa, przewrotnie i diabelsko inteligentnie ujawniającego prawdziwe uczucia i pragnienia bohaterów sztuki. A my ... rozbawieni, marzymy o szczęściu, jakie hrabia Fredro umiał wyobrazić sobie na scenie”.

    Teatr Ochoty – Warszawa
    Reżyseria, scenografia, opracowanie muzyczne: Tomasz Mędrzak Występują: Małgorzata Bogdańska, Joanna Jędryka, Agnieszka Sitek, Tomasz Mędrzak, Janusz Bukowski, Bohdan Łazuka, Robert Ostolski, Witold Pyrkosz
    Premiera: 27 września 2003 r.

    Cena biletu: 20 zł (normalne) i 15 zł (ulgowe - uczniowie i studenci)


    SPRZEDAM DOM, W KTÓRYM JUŻ NIE MOGĘ MIESZKAĆ - według Bohumiła Hrabala

    8 listopada (sobota)
    godzina 18.00

    Po co słowa, skoro mowa serca jest taka prosta,
    po co jeszcze słowa, skoro myśli jak stada białych sów zlatują się naprzeciw z gałęzi.
    Twoja dusza wcześniej mi powie, nim słowo wyjdzie z ust.

    "...Suniemy przez pełen odpustowych żaróweczek korytarz. W pokoju po prawej, w klatce, za szybą, wije się półnaga niewiasta. W toalecie żółtej strużce naszej przyświeca niebieskie światło, a gdzieś w sufitu otuchy nam dodaje Marsz Radetzky'ego. Idziemy, patrzymy na wiszące na ścianach zdjęcia jakichś wiecznych wędrowców. Suniemy, czytamy ręcznie napisane frazy Hrabala. Idziemy, suniemy tak, jak oni, tam na scenie sunąć będą, gdy my na widowni zasiądziemy. Siedzimy już, a oni tam na pociąg czekają..."
    Paweł Głowacki, Dziennik Polski

    "Nad... spektaklem Jerzego Zonia unosi się ten sam zapach borówkowego wina, a także jasnego piwa... w tej woni jest pełen uroku hrabalowski świat, w którym ludzkie życie odmierzane jest kolejnymi przystankami pociągu jadącego pod specjalnym nadzorem. (...) Świat bohaterów Hrabala pozostawionych przez Boga na pastwę losu i udających się w podróż zwaną życiem"
    Magda Huzarska, Gazeta Krakowska

    "...Skoro tak trudno wypowiedzieć na głos słowa Hrabala z zachowaniem tego, co u niego najważniejsze, to może grać go w milczeniu? (..) Barak, w którym mieści się Teatr KTO, przemienił się w przestrzeń z Hrabalowskiego snu. Mamy więc biurko pisarza – punkt skupu surowców wtórnych i przeszkloną gablotę, w której leży lekko roznegliżowana dziewczyna z „Pociągów pod specjalnym nadzorem”. W tej przestrzeni piątka aktorów opowiada językiem gestu, ruchu i teatralnego symbolu o rytuałach życia i śmierci. Pomyślałem, że ten milczący spektakl jest najoryginalniejszym sposobem wyrażenia przekonania o niepowtarzalności dykcji Hrabala"
    Marek Mikos, Gazeta Wyborcza

    "Zdarzenie, to (...) opowieść o życiu od narodzin aż po kres, operująca niewielką ilością rekwizytów, grana w kameralnej przestrzeni, przejmująca, bo prawdziwa, bez zbędnego patosu i nadęcia. Kilka scen zapamiętam na długo ze względu na ich plastyczne piękno, całość na zawsze jako zawieszone w korytarzu sentencje wielkiego czeskiego pisarza".
    Andrzej Sikorowski, Dziennik Polski

    "Opowiastka o rodzinie bez słów. (...) Siadamy w niedużej sali. Scena też nie jest wielka. Ciemno. Nadjeżdża pociąg. Gdy przyjechał, scena się rozświetla: widzimy ludzi staroświecko, przedwojennie ubranych, czekających na stacji wśród waliz i kufrów. Z tych kufrów będą budowane różne przestrzenie. Ludzie grać będą różne role..."
    Joanna Targoń, Gazeta w Krakowie

    „Jeśli chodzi o ludzkość, nie mam żądnych złudzeń: ten świat jest do szaleństwa piękny, nie żeby był, ale ja go tak widzę.”

    Opracowanie muzyczne, scenariusz i reżyseria: Jerzy Zoń Choreografia: Grażyna Srebrny-Rosa (Meksyk), Marta Zoń (Francja, Włochy), Bartosz Cieniawa (Rosja) Kostiumy Zofia de Ines Aktorzy: Grażyna Srebrny-Rosa, Marta Zoń, Jacek Buczyński, Bartosz Cieniawa, Robert Maciej, Maria Wąsik Fotosy: Witold Siemaszkiewicz Dźwięk: Andrzej „Czoper” Czop Światło: Jerzy „Lisek” Lisowski

    Cena biletu: 15 zł (normalne) i 12 zł (ulgowe - uczniowie i studenci)


    Czar Pana Twardowskiego

    13 listopada (czwartek)
    godzina 10.00 - spektakl dla młodzieży

    Cena biletu: 6 zł


    FERDYDURKE - według Witolda Gombrowicza

    15 listopada (sobota)
    godzina 18.00, spektakl dla młodzieży - godzina 11.00

    "Ferdydurke" uznano za jedno z najważniejszych wydarzeń teatralnych w Polsce ostatniej dekady oraz najlepszą adaptację sceniczną dzieła Gombrowicza.

    Zespoły otrzymały 17 nagród w tym Fringe First na Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym w Edynburgu, Grand Prix Opolskich Konfrontacji Teatralnych "Klasyka Polska", Grand Prix Festiwalu Małych Form Teatralnych w Rijece, Nagrodę za Zbiorową Kreację Aktorską podczas Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego MESS w Sarajewie oraz Nagrodę za kreowanie nowej formuły teatru na Międzynarodowym Festiwalu "Kontakt" w Toruniu.

    Zespoły dwukrotnie odbyły tournee po Stanach Zjednoczonych, prezentując "Ferdydurke" między innymi w prestiżowym nowojorskim teatrze Off-Off Broadway - "Raw Space", "City Garage Theatre" w Los Angeles, "Arts Bank Theatre" w Filadelfii oraz w Salt Lake City, Yale University, Princeton University. Największy rozgłos zdobyły prezentacje w legendarnym teatrze "La MaMa" Ellen Stewart na Off-Off Broadway w Nowym Jorku.

    Teatr Provisorium i Kompania „Teatr”
    Reżyseria: Janusz Opryński, Witold Mazurkiewicz Występują: Jacek Brzeziński, Witold Mazurkiewicz, Jarosław Tomica, Michał Zgiet Scenografia: Jerzy Rudzki Opracowanie muzyczne: Borys Somerschaf

    Cena biletu: 15 zł (normalne) i 12 zł (ulgowe - uczniowie i studenci)


    PANNA JULIA - według Augusta Strindberga

    16 listopada (niedziela)
    godzina 18.00

    Jeden z najgłośniejszych utworów Augusta Strindberga; intrygująca historia oparta na autentycznym wydarzeniu opisanym przez prasę.

    Akcja “Panny Julii” rozgrywa się w trakcie nocy świętojańskiej. Młoda arystokratka Julia kokietuje służącego. Początkowo wyniosła, w miarę upływu czasu zaczyna coraz odważniej prowokować mężczyznę. Gdy wreszcie mu się oddaje, niespodziewanie dochodzi do zmiany ról. Teraz służący pogardza Julią. Charakterystyczny dla twórczości Strindberga motyw walki płci występuje przeciw normom społecznym. Tu jednak silny mężczyzna dominuje nad lekkomyślną i rozpieszczoną kobietą.

    Fascynująca i wnikliwa opowieść o destrukcyjnej sile namiętności, o ukrytych ludzkich obsesjach, o miłości tłumionej społecznymi normami, o odwiecznej walce płci i o roli kobiety również we współczesnym świecie.

    W roli Julii występuje Maria Seweryn młoda, bardzo utalentowana aktorka znana z wielu ról filmowych (m.in. „Pół żartem, pół serio”, „Julia wraca do domu”) i teatralnych (m.in. „Norway.today”, „Polaroidy”). Rolę Jana zagra Grzegorz Artman znany ze współpracy z Piotrem Cieplakiem i Piotrem Tomaszukiem. Spektakl reżyseruje Piotr Łazarkiewicz reżyser filmowy (m.in. „Odjazd”, „Pora na czarownice”) “i teatralny („Norway.today.”, „Lombard”).

    Premiera spektaklu odbędzie się 13 listopada 2003 r. w Teatrze im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie.

    Reżyseria: Piotr Łazarkiewicz Scenografia: Katarzyna Sobańska Aktorzy: Maria Seweryn (gościnnie), Katarzyna Słomska, Grzegorz Artman

    Cena biletu: 15 zł (normalne) i 12 zł (ulgowe - uczniowie i studenci)


    CANTIGAS DE SANTA MARIA - według pieśni Alfonsa X Mądrego

    18 listopada (wtorek)
    godzina 18.00

    Scenariusz spektaklu został utworzony z pieśni Alfonsa X el Sabio, króla Kastylii, opiewających o cudownej ingerencji sił nadprzyrodzonych w losy bohaterów poszczególnych opowieści. „Cantigas de Santa Maria” to zbiór 450 pieśni, poświęconych kultowi Marii Panny i dokonywanych za jej sprawą cudów. Pieśni te zostały uznane za perłę średniowiecznej literatury muzycznej. Ów splot sacrum i profanum, mistyczności i ludyczności sprawiły, iż gigantycznym zbiorem utworów zainteresował się Adam Kwaśny, szef reaktywowanego przez Instytut Sztuki Teatru 38 z Krakowa. Teatru słynnego niegdyś z eksperymentalnych inscenizacji romantycznych tekstów i oryginalnych, jak również kontrowersyjnych inscenizacji klasyki.

    Prapremiera odbyła się 14 marca 2002 roku w Teatrze Kameralnym we Wrocławiu, w ramach 23 Przeglądu Piosenki Aktorskiej. Krakowska premiera miała miejsce 5 kwietnia w Teatrze 38 w Krakowie.

    „Pomysł na spektakl rewelacyjny: ubrać buntowniczego rockera w kardynalską purpurę i dać mu do zaśpiewania średniowieczną poezję religijną. Maleńczuk wziął sobie zadanie do serca i do oryginalnych tekstów Alfonsa X Mądrego napisał trzy – znakomite apokryficzne kantygi.
    „Cantigas de Santa Maria”, klejnot XIII wiecznej kastylijskiej poezji potraktował bardzo współcześnie, bez udawania, że potrafi śpiewać muzykę dawną. To wspaniale robiła Wanda Laddy z towarzyszeniem genialnie grających artystów, skupionych specjalnie do tego projektu wokół krakowskiego Teatru 38. Bombardy, viola da gamba, fidel i inne instrumenty wzorowane na średniowiecznych oryginałach, do tego bardzo mocny, rytmiczny elektroniczny podkład – po prostu uczta dla uszu”.
    Adam Domagała, Gazeta Wyborcza

    „... Kto, znając biografię wykonawcy, miałby obawy albo nadzieję, że występ Maleńczuka ma skandalizujący posmak, ten się zawiedzie. Postać, którą gra, rysowana jest bardzo delikatnymi środkami. Widzimy jedną noc z jej życia – noc rozmyślań, wahań i rozterek. Ten mężczyzna to siedzący w swojej bibliotece Alfons X i jednocześnie człowiek współczesny – rozdarty między osiągnięciami nauki, chęcią uczestniczenia w życiu publicznym a przemożną siłą zwrócenia się ku temu, co niepojęte. (...)
    Śpiew Maleńczuka w tym spektaklu jest zwycięstwem rozważnej interpretacji nad szaloną ekspresją. Tutaj panuje skupienie na tekście , prostota.”
    Marek Mikos, Gazeta Wyborcza

    „To karkołomne połączenie wody z ogniem dało rewelacyjny efekt! Na zaproszenie krakowskiego teatru 38 Maciej Maleńczuk, muzyk niepokorny, podjął próbę wykonania zupełnie dla siebie nowego stylistycznie repertuaru. W spektaklu gra Alfonsa X el Sabio, XIII-wiecznego króla Kastylii i śpiewa jego kantyczki do Maryi. Średniowieczna muzyka Alfonsa X poraża współczesnym brzmieniem... Słuchając jej trudno uwierzyć, że powstała ponad dziewięć wieków temu... Te niezwykłe utwory o możliwości odwracania pozornie nieuniknionego losu, o uleczonych kalectwach, odrastających rękach i ukaranych niegodziwościach, są sugestywnym opisem nieprzewidywalnego świata.”
    Opr. Gazeta Wyborcza

    Scenariusz i reżyseria: Adam Kwaśny Scenografia: Michał Urban Ruch sceniczny: Marta Pietruszka Światło: Zbigniew Szaraczyński Dźwięk: Wojciech Gruszczyński Wykonawcy: Maciej Maleńczuk, Wanda Laddy (śpiew, hrotta), Paweł Iwaszkiewicz (bombardy, flety), Paweł Muzyka (viola da gamba), Jakub Leonard Rutkowski (perkusja)

    Cena biletu: 15 zł (normalne) i 12 zł (ulgowe - uczniowie i studenci)


    Bilety do nabycia w KDK - Krosno, ul. Kolejowa 1, tel. 432 09 97

    (2003-10-24/00:11:39)
    KDK




    Wyszukiwarka


    Partnerzy
    portalu:
    Stimo Sklep Sfera PC Radio Taxi 9626 PWSZ w KrośnieMedia Design
    Informacje  | WiadomościArchiwumPrognoza pogody
    Kultura  | Wydarzenia kulturalno-rozrywkoweArchiwum • Terminarze kin: Sokół, artKino
    Krosno  | O mieścieSamorząd
    Internet  | Katalog lokalnych stron
    Komunikacja internetowa  | Tablica ogłoszeńOpinieCzatKartki elektroniczne
    Informator:  | FinansePizza na telefonDania na telefon • Rozkłady: MKS, PKS, PKP, busyPolicjaKsiążka telefoniczna
    Kupuj:  | Bilety
    Archiwum wydarzeń 
    specjalnych
     
    | Biennale Lnu 2002 • Wybory samorządowe 2002, 2006, 2010, 2014Flash mob • Galicja Blues Festival: 2004, 2005, 2006, 2007Biennale Fotografii o Krośnie 2000-2005Zabytki poprzemysłowe PodkarpaciaFinał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy 2005Wyprawy rowerowe 2005Zlot 4x4 2004-2006Plebiscyt na najpopularniejszego sportowca Krosna - 2005-2008Górskie Zawody Balonowe 2000-2009Kartki z wakacji 2003-2006

    Krośnieński Portal Internetowy Krosno24.pl. Istnieje od 2002 r. Wydawcą portalu jest firma SpeedArt.
    Uproszczona wersja portalu na telefon komórkowy: www.krosno24.mobi
    Kontakt z redakcją: e-mail - redakcja@krosno24.pl, tel. 13 493 44 44

    Nowości / Zespół / Prywatność / Prawa autorskie / Oglądalność portalu / Patronat medialny / Reklama / Kontakt / Więcej